تاریخ انتشار: 1399/9/15 9:32     /     کد خبر : 3996     /     دسته خبر : سخن سردبیر
سخن نیوز : / رکنی/ نویسنده کتاب اصول روزنامه نگاری در جراید/ خانه مطبوعات یا خانه دوم اهالی رسانه به منزله پایگاه حمایتی ، جایگاه حفظ و شان ، قرارگاه تغذیه ای ، ایستگاه تبادل تجارب خبری و... اهالی رسانه محسوب می شود . اما خانه مطبوعات استان مازندران در طی چند سال اخیر در این راستا چه گام مثبتی برداشته است؟
خانه مطبوعات استان در جهت میعشتی ، رفاهی ، درمانی، تسهیلات رفاهی، درآمد زایی ، ایجاد اشتغال افرد رسانه و یا عضوی از اعصای خانواده آن ، تسهیلات بانکی ، بن های تخفیفی ، بیمه ای، تامین کاغذ ، ارتباط با چاپخانه ها جهت تسهیل در امور رسانه ، صدور کارت متحدالشکل معتبر و کاربردی خبرنگاران در جهت رفع منع تردد خبرنگاران در سطح استان و در هر شرایطی و در هر اماکنی جز اماکن خط قرمز خبرنگاران و... چه گام مثبتی برداشته است؟
خانه مطبوعات استان در جهت توسعه و پیشرفت فیزیکی نشریات محلی از لحاظ تولید محتوا ، ساختاری نشریات، کیفی سازی نشریات ، مخاطب سازی نشریات محلی و رویکرد رفتاری بخش نشریات چه نظارتی و یا چه گام مثبتی برداشته است؟
خانه مطبوعات استان در جهت توسعه و پیشرفت ذهنی نیروهای انسانی ، خلاقیت های فردی بخش کاربردی رسانه ، خبرشناسی و مخاطب شناسی در امور رسانه چه گام مثبتی برداشته است؟
چقدر درختان تنومند خطه سرسبز شمال کشور بخاطر تامین کاغذهای نشریات محلی و سراسری از بیخ بریده شدند ، و در نهایت روزنامه های رنگارنگ با محتوای نوشتار تکراری و سوخته ، عکس های تکراری و یادگاری توسط اندکی از سودجویان عرصه رسانه در مقابل دیدگان سرد مزاج مخاطبین فرهنگ رسانه استان رونمایی شدند. وهنوز هم بدون دغدغه می شوند.
کاش درختان تنومند قد برافراشته خطه سر سبز شمال کشور برای لحظه آخر نفس بریدن قدرت تکلم داشتند و از توانمندی خویش ابراز وجود می کردند ، تا شاید برخی از قلمفرسایان بی انگیزه و بی هدف از حرکات عبث خویش به شرم می آمدند.
نیک بدانند این قشر قلمفرسایان بی انگیزه و بی هدف در گرانی مداد ، کاغذ ، دفتر و کتاب دانش آموزان روستاهای دور افتاده و محروم سهم بسزائی دارند .
حال جدا از بحث یارانه گرفتن نشریات محلی ، متاسفانه بخش اعظمی از آگهی های دولتی و نیمه دولتی را جهت تقویت نشریات محلی اختصاص دادند . و بخش ناچیز دیگر را به برخی از نشریات سراسری آنهم بصورت گزینشی اختصاص دادند و می دهند و جالب اینکه خواهند هم داد.
سئوال اینجاست تقویت یا تغذیه ؟ اگر هدف تقویت نشریات محلی است ، چرا در بخش کیفی سازی قوی سازی ظاهر نمی شوند و سالهاست قبای کهنه به تن می کنند و بی ترمز با سبک و سیاق غیر حرفه ای به جلو می روند؟
اگر هدف تغذیه نشریات محلی است . پس چرا بصورت منسجم و برنامه ریزی شده و هدفمند این تغذیه سالم واستاندارد شامل بقیه دفاتر اهالی رسانه استان نمی شود .
سخن آخر اینکه تکلیف نشریات سراسری چیست ؟ چه گام مثبتی برای نشریات سراسری غیرگزینشی برداشته شد و یا می شود ، دو عنوان روزنامه سراسری با تاریخچه کاری قبل از تولد روزنامه های چهار رنگ کشور از یک دفتر رسانه ای استان با قدمت بیش از 30 سال کار رسانه ای در طی سالجاری یک مورد آگهی مزایده و مناقصه برای جذب درآمد زایی رسانه خود در سطح استان نداشته است . چرا؟ چرا؟ چرا؟ چون مدیریت این رسانه در استان با ساز و برگ های غیر حرفه ای و غیر رسانه ای آنان سکوت اختیار نمی کند؟ رک و بی پرده در شفاف سازی سخن را به درازا می کشد؟ / مابقی آن در فرصتی دیگر
1403/11/9 11:52
1403/11/8 22:22
1403/11/8 14:54
1403/11/8 14:40
1403/11/7 22:26
1403/4/10 3:27
1403/3/24 10:26
1402/9/23 17:22
1402/5/29 4:19
1401/7/3 21:49
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
نام *
ایمیل *
وبلاگ
دیدگاه
سخن سردبیر
سخن تازه
سخن داغ
شهرهای شمالی
گوناگون
ادبیات
نیم نگاه
دلمشغولی ها
خواب ننه آقا
بسته خبری
دلنوشته ها
سرگرمی ها