نماینده تام الاختیار وزیرکشور و رییس مرکزمدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور: سه مولفه تعهد، تخصص و تجربه درارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی لحاظ خواهدشد سخن نیوز: محمدمهدی عارف پور نماینده تام الاختیار وزیرکشور و رییس مرکزمدیریت عملکرد،بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان مازندران با بیان این که بیشترین تقاضاهای مردم در جریان سفرهای استانی،به حوزه شهرداری ها مربوط می شود، گفت: سه مولفه تعهد، تخصص و تجربه درارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی لحاظ خواهدشد. محمدمهدی عارف پور، نماینده تام الاختیار وزیرکشور و رییس مرکزمدیریت عملکرد،بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان مازندران بابیان اینکه استقرار میز خدمت و ارتباطات مردمی از وعدهها و شعارهای دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی است، تصریح کرد: پاسخگویی به موقع و قانع کننده به مردم جزو اولویتهای وزارت کشور است و این موضوع در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و مجموعههای مرتبط موظف شدند در سطح دستگاههای ملی و واحدهای تابعه در سفرهای استانی به این موضوع توجه جدی و عملی کنند. وی گفت: یکی از مولفههای اصلی تحقق این شعار استقرار میز خدمت یا ارتباطات مردمی در دستگاهها در سفرهای استانی است و شخص دکتر وحیدی مقام عالی وزارت کشور بر این موضوع تاکید ویژهای داشته و در اجرای این موضوع این میز ارتباطات و پاسخگویی به مردم در صدر اولویتهای وزارت کشور است. عارف پور اظهارداشت: با همکاری و همراهی خوب مدیران و مجموعه استانداریها در هر سفر این مهم محقق شد و شاهد حسن همکاری از سوی استانداران، معاونین و مدیران زیرمجموعه و سایر دستگاهها در جریان سفرهای استانی بوده ایم. رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور با قدردانی از همکاری خوب مدیریت و کارکنان دانشگاه پیام نور استان مازندران(مرکزساری) در تخصیص مکان مناسب و فراهم آوردن امکانات لازم و فعالیت نظام مند و قابل قبول در جهت دریافت خواستهها و مطالبات مردم تصریح کرد:با همکاری عوامل دانشگاه پیام نور و همکارانمان در وزارت کشور مراحل بررسی درخواستها و صدور دستور با انسجام لازم صورت گرفته است. عارفپور با بیان اینکه بیشترین تقاضاهای مردم و مراجعه کنندگان به این میز ارتباطات در حوزه مدیریت شهری به خصوص شهرداری ها بوده است، گفت : مردم در زمینه خدمات شهری ،صدور پروانه ساختمانی، پایان کار، فضای سبز، آسفالت معابر ،حمل زباله ،تعریض و بازگشایی و تملک و سایر موضوعات بیشترین تقاضا را از مجموعه وزارت کشور داشتند. وی افزود: موضوع اشتغال و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی شاغل در دستگاههای اجرایی به خصوص شهرداریها از دیگر تقاضاهای پرشمار مراجعه کنندگان این سفر بوده است که در این خصوص ارجاعات لازم صادر شد. دکتر عارف پور به ضرورت توسعه زیرساختهای روستایی وشهری در استان مازندران به دلیل جاذبههای طبیعی و گردشگری اشاره کرد و گفت: سالانه چند ده میلیون مسافر و گردشگر وارد این استان میشوند و لازم است حوزه گردشگری مورد توجه مسئولین استانی و دستگاههای متولی سطح ملی قرار گیرد. رئیس مرکز مدیریت عملکرد،بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور درخواست تسهیلات اشتغال زایی و کمک به ساخت مسکن و خانهدار شدن را از دیگر تقاضاهای پرشمار مردم در این سفر اعلام کرد و گفت: مازندران در موضوع بحرانهای طبیعی خصوصاً وقوع سیل یکی از استانهای پرحاشیه از حیث بلایای طبیعی است و در این سفر درخواستهایی در راستای اقدامات پیشگیرانه مطرح شده است. وی افزود: بخشهایی از مردم خواستار جبران خسارت از ناحیه وقوع حوادث غیر مترقبه در استان شدند. عارف پور اظهار داشت: در مجموع میز خدمت و ارتباطات مردمی از نگاه ما در وزارت کشور یک فرصت مغتنمی برای کار و روش تحقیقاتی و پژوهشی است که عمدتاً در یک بازه زمانی کم یافتههای آن استخراج و به بهرهبرداری میرسد. وی یادآور شد: مشکلات، نقاط مثبت ، منفی قوت و ضعف عملکرد دستگاههای اجرایی ملی و استانی مورد سنجش قرار میگیرند و اولویتها مشخص میشود. عارف پور با بیان اینکه مردم از بهترین زبان فنی و محیطی میتوانند با کلام ساده و صادقانه مسائل را حل کنند؛ افزود: در طی این سفر در بیان خواستههای مردم قصد و غرضی مشاهده نشده است، اما آنان خواستار تسریع در فرایند اجرای امور و وظایف محوله میباشند. وی در عین حال بر ضرورت اجابت درخواستهای منطقی و فنی مردم تاکید کرد و گفت: طرح برخی ازگلایهها در راستای عبور از مسیر پر پیچ و خم اداری است و مردم انتظار دارند زودتر این گرهها باز شود و مخصوصاً قشر جوان در حوزه اشتغال و فعالیت، تامین مسکن و برخورداری از مزایای قانون جوانی جمعیت نیازمند است مورد حمایت جدی واقع شوند.