تاریخ انتشار: 1395/6/23 20:0     /     کد خبر : 2009     /     دسته خبر : استان مازندران
سخن امروز: به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال یوسف گران پاشا در نشست مسئولان این اداره کل با نمایندگان اتاق بازرگانی،سازمان صنعت
مدیر کل راه آهن شمال از آمادگی این اداره کل برای تامین واگن های یخچال دارجهت حمل وصادرات محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی خبر داد.
سخن امروز: به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال یوسف گران پاشا در نشست مسئولان این اداره کل با نمایندگان اتاق بازرگانی،سازمان صنعت،معدن و تجارت، نماینده اداره کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن ج.ا.ا و صادرکنندگان محصولات کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه مازندران یکی از قطب های کشاورزی کشور است وراه آهن شمال نیز در مسیر کریدور ریلی شمال – جنوب قرار دارد و به بندر امیرآباد نیز متصل است، مناسب ترین موقعیت برای سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان و شرکت های تجاری است که می توانند با استفاده از مزیت های موجود خطوط ریلی این حوزه، کالا و محصول خود را با هزینه کم، امنیت و حجم بالا از هر نقطه کشور به کشورهای حاشیه دریای خزر وحاشیه خلیج فارس صادر و حمل کنند.
گران پاشا صادرات را یکی از مهمترین عوامل تحول اقتصادی و فرصت مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت استان و کشوردانست و گفت: درحال حاضر سیاست راه آهن بر مبنای کاهش حق دسترسی است.در گذشته راه آهن بابت حمل بار 57 درصد حق دسترسی دریافت می نمود و در حال حاضر با تخفیفات در نظر گرفته شده این رقم را کاهش داده و به پایین ترین سطح ممکن برسانیم.
وی افزود:راه آهن این توانایی را دارد تا با احداث خطوط فرعی و سکوهای بارگیری در صورت وجود بار مستمر با تناژ بالا، از طریق حمل و نقل ریلی در اسرع وقت و به سلامت بار را به مقصد برساند.
گران پاشا با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریلی، انواع واگن وجود دارد و برای حمل محصولات مختلف از واگن مخصوص استفاده میشود ، گفت:برای حمل محصولات کشاورزی و دامی نیازمند واگنهای مخصوص حمل این محصولات هستیم و با توجه به سیاست های راه آهن برای توسعه حمل و صادرات باردر حال حاضر این نوع واگن های کانتینری یخچال داردر راه آهن آماده بهره برداری است و در اسرع وقت جهت حمل محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در اختیار شرکت ها و بازرگانان قرار میگیرد.
دراین جلسه جاهد دبیر اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اکنون نسبت به گذشته تغییراتی باید ایجاد نمود ادامه داد: حمل ریلی را نیز باید در برنامه قرار داد بازار CIS که دارای ظرفیت بالایی است در نظر گرفت و تقسیم بار قبلا در ترکمنستان صورت می پذیرفت و که اکنون این کشور مشکلاتی را برای حمل جاده ای بوجود آورده است. اکنون با وجود این کانتینر ها نگرانی فساد محصولات وجود ندارد و این امر هزینه حمل با این کانتینر ها را توجیه می کند.
همچنین عضو هیأت مدیره شرکت بهینه ترابر آژور با توضیح در مورد کانتینر های یخچالدار و واگنهای ایزوله بیان داشت: کانتینر ها ی یخچالدار دارای ظرفیت حمل 35 تن بار بوده و ومجهز به سیستم GPS میباشد.این کانتینرها خود شارژ بوده و با گازوئیل تا 20 روزکار میکنند و قابلیت تنظیم هر دمایی را بصورت ثابت و متغیر دارند.
بریانی اقدم افزود:استفاده ازاین کانتینر ها جهت حمل فراورده های گوشتی ، لبنی و دیگر محمولات که نیاز به سردخانه دارند بسیار موثر است.
1400/10/11 14:53
1400/8/25 15:17
1397/3/30 21:7
1395/7/28 4:41
1395/6/23 20:0
1403/8/28 23:41
1403/8/19 7:3
1403/8/13 8:31
1403/8/13 8:21
1403/8/7 0:1
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
نام *
ایمیل *
وبلاگ
دیدگاه
سخن سردبیر
سخن تازه
سخن داغ
شهرهای شمالی
گوناگون
ادبیات
نیم نگاه
دلمشغولی ها
خواب ننه آقا
بسته خبری
دلنوشته ها
سرگرمی ها