پایان ماجرای قاتل سریالی که مدعی بود کشتن زنان به او الهام شده است! + عکس
 
سخن نیوز : /  به گزارش رکنا / جنایاتی که «هاروی چکش» مرتکب شد، از سال ۱۹۴۹ و در آلاسکا شروع شد. در آن زمان هاروی که در ارتش خدمت می‌کرد به اتهام تجاوز به یک زن و قتل هولناک او و همچنین تجاوز به یک زن دیگر دستگیر شد.

او در اداره پلیس به قتل و تجاوز اعتراف کرد و در دادگاه به اعدام محکوم شد، اما تنها ۲سال بعد، از مجازات مرگ تبرئه شد؛ چراکه مدتی پس از صدور حکم، مدعی شد که بی‌گناه است و افسر بازجو به او گفته بود که اگر به قتل اعتراف کند، اعدام نمی‌شود و وی به همین دلیل به ارتکاب قتل اعتراف کرده بود.

این ادعای هاروی پس از بررسی‌های انجام شده در دادگاه پذیرفته و او از اتهام قتل درجه یک و مجازات مرگ تبرئه شد، اما باید به اتهام تجاوز به یک زن دیگر در زندان می‌ماند.

زندان آلکاتراس

به نقل از همشهری، هاروی برای تحمل دوران حبس به یکی از مخوف‌ترین و معروف‌ترین زندان‌های آمریکا یعنی آلکاتراس منتقل شد. او ۹سال را در این زندان سپری کرد تا اینکه با درخواست آزادی مشروط او موافقت و وی از زندان آزاد شد. اما آزادی این مرد جنایتکار دوام چندانی نداشت و او بار دیگر به زندان بازگشت؛ چراکه تنها چند‌ماه بعد از آزادی مشروط به اتهام سرقت دستگیر و به ۴سال حبس محکوم و به زندان بازگردانده شد تا اینکه در ۲مارس ۱۹۶۴و با پایان یافتن دوران محکومیتش، آزاد شد.

اما این بار هم آزادی او فقط چند‌ماه دوام داشت و وی به اتهام سرقت در واشنگتن دستگیر شد و بار دیگر به زندان افتاد. هاروی چند سال دیگر را هم در زندان گذراند تا اینکه اواخر دهه ۶۰میلادی آزاد شد.

قتل‌های سریالی

چند سال از آزادی چندباره هاروی گذشته بود که در ۱۵اکتبر ۱۹۷۲، جسد دختری ۱۹ساله به نام لزلی لورا براک در واشنگتن پیدا شد. او با ضربات متعدد جسمی سخت که به سرش وارد شده بود به قتل رسیده بود.

کمتر از یک سال پس از این جنایت، کتی سومیلر ۱۵ساله با شگردی مشابه به قتل رسید. او اوایل سال ۱۹۷۳ناپدید شد و چند روز بعد جسدش در منطقه‌ای در خارج از شهر توسط ۲جوان که برای پیاده‌روی به آنجا رفته بودند، پیدا شد. این دختر نوجوان نیز بر اثر اصابت ضربات هولناکی که به سرش وارد شده بود به قتل رسیده بود.

نجات‌یافته

چند‌ماه از دومین جنایت گذشته و پلیس معتقد بود که قاتل هر دو دختر یک نفر است. در این مدت شاهدی پیدا شد که مدعی بود یکی از قربانیان را آخرین بار سوار بر خودروی مردی به نام هاروی دیده است؛ هر چند هاروی به‌عنوان مظنون بازداشت شد، اما ادعا کرد که بی‌گناه است و در نهایت نیز پلیس وی را آزاد کرد. چند‌ماه از این ماجرا گذشته بود که این بار دختری ۱۳ساله هدف حمله قاتل سریالی قرار گرفت، اما توانست نجات پیدا کند.

او که به‌شدت مجروح شده بود به پلیس گفت که مرد جنایتکار پس از حمله به وی، او را مورد تعرض قرار داده و با چکش به سرش زده و بعد هم وی را رها کرده و گریخته است. مشخصاتی که دختر نوجوان از ضارب داد، همان مشخصات هاروی بود، اما هیچ اثری از این مرد نبود.

قتل همسر

پلیس در جریان تحقیقات خود متوجه شد که هاروی در سال ۱۹۷۴، با زنی ۲۹ساله به نام آیلین هانلی ازدواج و زندگی مشترکش را در مینه‌سوتا آغاز کرده، اما تنها چند‌ماه پس از این ازدواج، همسرش او را ترک کرده است. این زن مدتی پس از جدایی از هاروی ناپدید شد تا اینکه ۵هفته بعد، جسدش در اطراف شهر پیدا شد. روی جمجمه‌اش آثار اصابت ضربات چکش وجود داشت و پلیس حدس می‌زد که قاتل وی کسی نیست جز هاروی که حالا تبدیل به یک قاتل سریالی شده بود.

قاتل مخوف که هنوز بازداشت نشده بود، به جنایات خود ادامه می‌داد. او در این مدت به چند دختر نوجوان حمله و به آنها تجاوز کرد، اما همه قربانیانش زنده ماندند تا اینکه در ۲۰سپتامبر ۱۹۷۴، دختری به نام کاترین شولتز ۱۸ساله ناپدید و یک روز بعد جسد او در یک مزرعه ذرت پیدا شد. او بر اثر اصابت ضربات متعدد چکش به سرش به قتل رسیده بود.

چند روز پس از این جنایت بود که پلیس موفق به دستگیری قاتل سریالی شد. هاروی که حالا از سوی رسانه‌ها به «چکش» معروف شده بود، ادعای جنون کرد و گفت که برای ارتکاب قتل‌هایش به او الهام شده است؛ این در حالی بود که روانشناسان پس از معاینات انجام شده اعلام کردند که وی دارای اختلالات روانی و شخصیت ضد‌اجتماعی است. به این ترتیب دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد و این جنایتکار مخوف بار دیگر به زندان منتقل شد تا اینکه چند روز پیش در سلولش به کام مرگ فرورفت. مسئولان زندان مدعی شده‌اند که وی دچار مرگ طبیعی شده و به این ترتیب پرونده سیاه او برای همیشه بسته شد.

قتل همسر