افراد دستگیر شده در جریان مسمومیت ها کادر مدرسه بودند؟ / معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تشریح کردبروزعوارض در 5 درصد ناشی ازماده شیمیایی تحریک آمیز/ 95 درصد استرس

وی تاکید کرد: اما حدود کمتر از 5 درصد دانش آموزانی که ابراز ناراحتی کردند، متاثر از ماده شیمیایی تحریک آمیزی بوده که عوارضی چون سوزش گلو یا ریزش اشک و سرگیجه و حالت تهوع را از خود نشان داده است. بیش از 95 درصد کسانی که ابراز ناراحیت کردند، ناشی از استرس، اضطراب و نگرانی بوده است.

میراحمدی در ادامه اظهار کرد: مسئولان وزارت آموزش و پروش نیز در گزارشی که اعلام کردند اینکه تمام مدارس امروز برقرار بوده است البته برخی از دانش آموزان به دلیل نگرانی، استرس و اضطراب دانش آموز یا اولیاء آنها در مدرسه حاضر نشدند اما آموزش در همه مدارس کشور برقرار بوده است و هیچ مشکل خاصی هم نداشتند. دستگاه های اطلاعاتی و فراجا نیز گزارشی از اقدامات خود ارایه کردند.

افرادی در 5 استان دستگیر شدند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با یادآورش جلسات مستمر وزیر کشور با وزرای مربوطه و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی و قضایی، گفت: تمام دستگاه‌ها با جدیت پیگیر مساله هستند. در 5 استان نیز افرادی دستگیر شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. امیدواریم نتایج تحقیقات روشن شود و این نتایج به سمع و نظر مردم هم برسید.

افراد دستگیر شده از کادر مدرسه نیستند

وی در توضیح افرادی که در 5 استان دستگیر شدند، تصریح کرد: افراد دستگیر شده از کادر مدرسه نیستند و افرادی خارج از مدرسه هستند که موضوع در حال پیگیری است.

گشت‌های ویژه پلیس اطراف مدارس/ اعلام آمادگی بسیج برای کمک به مدیران مدارس

میراحمدی در پاسخ به سوالی پیرامون گشت‌های ویژه پلیس اطراف مدارس، گفت: فراجا بر مبنای مصوبه‌ای جلسه وزیر کشور، قرار شد مامورینی را برای مراقبت از محیط پیرامونی مدرسه به کار گیرد تا امنیت لازم و مطمئنی برقرار شود. ضمن اینکه بسیج هم اعلام آمادگی کرده تا به هر میزان که مدیران نیاز داشته باشند، از بین دانش آموزان و معلمین بسیجی و ظرفیت های بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان برای کنترل ورود و خروج به مدرسه و کمک به مدیران مدرسه کمک کنند.

اتفاقات در مدارس کاهش پیدا کرده است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: تمام دستگاه با ظرفیت و انگیزه بالا مشغول انجام وظیفه خود هستند. امروز هم به شکل محسوسی اتفاقات در مدارس کاهش پیدا کرده است و میزان مراجعه دانش آموزان برای ابراز ناراحتی و بدحالی به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرده است./