سخن نیوز: به گزارش خزرآنلاین، سرهنگ امیر‌حسین نقی‌مهر رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت دختر جوان مبنی براینکه فردی با ترفند دوستی در اینستاگرام او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و با تهیه فیلم، اقدام به تهدید به انتشار و مرگ با سلاح مبادرت به اخاذی به مبلغ حدود یکصد میلیون ریال به صورت نقدی نموده است پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی متهم ۳۷ ساله در رشت مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری سعی در فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان خبره پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده، لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد. لذا پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ نقی مهر یادآور شد: همانطور که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنیم در فضای مجازی نیز نباید به هرکسی اعتماد کرد. امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری می‌گردد.

رئیس پلیس فتا گیلان در پاپان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir مرکز فوریت سایبری اطلاع رسانی کنند